CFD är komplexa instrument och har en hög risk att förlora pengar snabbt på grund av hävstång. 73% av icke-professionella kunder förlorar pengar när de handlar med CFD med denna leverantör. Du bör överväga om du förstår hur CFD fungerar och om du har råd att ta den stora risken att förlora dina pengar.

73% av icke-professionella kunder förlorar pengar när de handlar CFD hos den här leverantören.

Företagsnyheter

Skilling lanserar India 50 index

National Stock Exchange of India an arrow isolated on blue background. capitalizations large companies. financial investment trading.

Skilling lanserar India 50 Index

India 50-indexet har nu lagts till i Skillings långa lista med CFD-instrument.

Varför nu?

Indien har klassificerats som en tillväxtmarknad efter handelsliberalisering och framgångsrika ekonomiska reformer, vilket har resulterat i en stadig ekonomisk tillväxt under de senaste 30 åren. Utbildningsreformer, stark expansion av tillverknings och tjänstesektorer, och ökad utländsk investering har bidragit till att Indiens marknader skapar fler rubriker än någonsin tidigare.

Vad är India 50?

På 1960-70-talet bestod India 50 Indexet av en grupp populära aktier som hade bland de högsta handelsvärderingarna på New York Stock Exchange. Detta inkluderar jättar som IBM och Coca-Cola. Dessa topp 50 aktier sägs ofta ha accelererat den amerikanska ekonomin under 1970-talet.

I Indien är India 50 ett index som är diversifierat över 13 sektorer av landets ekonomi: finansiella tjänster, informationsteknologi, konsumentvaror, olja och gas, fordonsindustrin, telekommunikation, konstruktion, läkemedel, metaller, el, cement och cementprodukter, gödsel och bekämpningsmedel, och media och underhållning.

Välrenommerade varumärken som har överlevt flera nedgångar genom åren representeras idag som blue-chip-aktier. India 50 liknar på många sätt dagens blue-chip-aktier, med finansiellt starka företag som McDonald's, Walmart, Disney, IBM och Coca-Cola.

Skilling ser till att ge traders de hetaste handelsmöjligheterna. Att bredda vårt urval av instrument är ett sätt att hjälpa våra kunder att dra nytta av kommande trender. Vi har nu lanserat India 50-indexet vid denna mycket viktiga tidpunkt för att se till att inga möjligheter går dig miste.

Handla India 50 med Skilling.

Detta är inte investeringsråd. Historisk utveckling indikerar inte framtida resultat.